문제 만들기용.
LESSON 14 [빈칸추론 2]
01. Virtues are the basic building blocks of human character; they are fundamental qualities like kindness, playfulness, or self-respect. Virtues are not qualities that only some people possess; rather, a virtue is the capacity to exercise that quality. According to virtue ethics, every person is endowed with the same basic library of virtues, and the potential to excel in any of these virtues is part of our basic makeup. Therefore, what differentiates us from one another is not whether or not we possess a given virtue, but rather the degree to which we have developed (or our parents and teachers have developed in us) the ability to exercise that virtue. Within a virtue ethics framework, a chronic liar would be understood as being very short of honesty rather than lacking honesty entirely. Given the right conditions and a genuine desire on that person’s part to become more honest, they could over time develop a greater capacity for honesty.
02. We, as teachers, cannot be willfully ignorant when we are developing our classroom libraries or making other choices about texts. If we are curating a classroom library, for instance, our own preferences should not be more important than our readers’. I am not the most avid reader of science fiction and fantasy. A classroom audit of my collection revealed that I had far fewer titles in that genre than in other genres. What I knew, though, from talking with students and reading of their surveys, was that they loved science fiction and fantasy. It was one of their most popular genres. I admitted to students that I’d let my own disinterest lead to not doing what they were telling me they desired. I asked them what they wanted me to add to the classroom library, as well as what texts they wanted to read during our collective work, and I changed based on that feedback. Our science fiction/fantasy section doubled, and readers were able to offer continuous feedback that enabled their literacy practices to flourish.
03. The natural tendency to blame someone for an error is shared by those who made the error, who often agree that it was their fault. People do tend to blame themselves when they do something that, after the fact, seems inexcusable. “I knew better,” is a common comment by those who have done something wrong. But when someone says, “It was my fault, I knew better,” this is not a valid analysis of the problem. That doesn’t help prevent its recurrence. When many people all have the same problem, shouldn’t another cause be found? If the system lets you make the error, it is badly designed. And if the system induces you to make the error, then it is really badly designed. When I turn on the wrong stove burner, it is not due to my lack of knowledge: it is due to poor mapping between controls and burners. Teaching me the relationship will not stop the error from recurring: redesigning the stove will.
04. Production is useless without distribution. Without a powerful distributor, the list of products that a publishing organization’s executives believe could be tremendously successful will have much less chance of achieving its potential. Some people believe that the Internet reduces the importance of publication and distribution because just about anyone can post — that is, distribute — a collection of just about anything online for very little cost. But putting things on a personal website or even on a backwater page of a popular distributor does not ensure that anyone but your friends will go to it. Perhaps you will get lucky, and the clip you posted will become a popular viral video viewed by millions. In most cases, however, the key is to have the power to place the content in a position where many people have a good chance of seeing it. That means getting the attention of a powerful distributor.
미덕은 인간성의 기본 구성 요소로서, 친절함, 장난기, 혹은 자기 존중감과 같은 근본적인 품성이다. 미덕은 일부 사람만 소유하는 품성이 아니며, 오히려 하나의 미덕은 ‘그 품성을 발휘할 수 있는 능력’이다. 미덕 윤리학에 따르면, 모든 사람은 같은 기본적인 미덕의 문고를 타고나며, 이러한 미덕 중 어느 것에서든 탁월할 수 있는 잠재력은 우리의 기본 성질의 일부이다. 따라서 우리를 서로와 구별 짓는 것은 우리가 특정한 미덕을 소유하고 있는지의 여부가 아니라, 우리가 그 미덕을 발휘할 수 있는 능력을 어느 정도 키웠는지(또는 부모와 교사가 우리 안에 키워 주었는지)이다. 미덕 윤리학의 틀 안에서, 상습적인 거짓말쟁이는 정직성이 완전히 결여된 것이 아니라 정직성이 매우 부족한 것으로 이해될 것이다. 적절한 여건과 그 사람 쪽에서의 더 정직해지고자 하는 진심 어린 열망이 있다면, 그 사람은 시간이 지남에 따라 정직성을 위한 더 큰 능력을 키울 수 있을 것이다.
우리는 교사로서 학급 도서관을 조성하거나 책에 관한 다른 선택을 하려고 할 때 의도적으로 모를 수는 없다. 예를 들어, 우리가 학급 도서관의 관리자 역할을 하려고 한다면, 우리 자신의 선호가 우리 독자들의 선호보다 더 중요해서는 안 된다. 나는 공상과학 소설과 판타지 소설의 가장 열렬한 독자는 아니다. 내가 모은 도서에 대한 학급 평가를 통해 내가 다른 장르보다 그 장르의 출판물을 훨씬 더 적게 가지고 있다는 것이 밝혀졌다. 하지만, 학생들과 이야기를 나누고 설문 조사를 읽으면서 내가 알게 된 것은 그들이 공상 과학 소설과 판타지 소설을 ‘정말로 좋아한다’는 것이었다. 그것이 그들에게 가장 인기 있는 장르 중 하나였다. 나는 내 자신의 무관심으로 인해 학생들이 원한다고 나에게 말하고 있었던 것을 하지 못했음을 학생들에게 인정했다. 나는 그들에게 우리의 집단 학습 중에 그들이 어떤 책을 읽고 싶은지는 물론 내가 학급 도서관에 무엇을 추가하기를 바라는지를 물어봤고, 나는 그 피드백을 바탕으로 변화를 주었다. 공상 과학/판타지 소설 섹션은 두 배가 되었고, 독자들은 문해력 연습을 활발하게 하는 지속적인 피드백을 제공할 수 있었다.
오류에 대해 누군가를 비난하는 타고난 경향은 오류를 저지른 사람들에 의해 공유되는데, 그들은 흔히 그것이 자신의 잘못이라는 데 동의한다. 사람들은 사후에 변명할 수 없어 보이는 일을 저지르는 경우에 자책하는 경향이 정말로 있다. “그러지 말았어야 했어.”라는 말은 잘못을 저지른 사람들이 흔히 하는 말이다. 하지만 누군가가 “그것은 내 잘못이었어. 그러지 말았어야 했어.”라고 말할 때, 이것은 문제에 대한 타당한 분석이 아니다. 그것은 그 문제의 재발을 방지하는 데 도움이 되지 않는다. 많은 사람들이 모두 바로 그 문제를 겪고 있다면, 다른 원인을 찾아야 하지 않을까? 시스템이 여러분으로 하여금 오류를 범하도록 한다면, 그것은 잘못 설계된 것이다. 그리고 시스템이 여러분으로 하여금 오류를 범하도록 유도한다면, 그것은 정말 잘못 설계된 것이다. 내가 엉뚱한 가스레인지 화구에 불을 켠다면, 그것은 나의 지식이 부족하기 때문이 아니라, 제어 장치와 화구 간의 형편없는 배치 때문이다. 내게 그 관계를 알려 준다고 해서 오류가 재발하는 것을 막지는 못할 것이고, 가스레인지를 다시 설계하는 것이 그렇게 할 것이다.
제작은 배급 없이는 쓸모가 없다. 강력한 배급자가 없다면, 출판 조직의 경영진이 엄청난 성공을 거둘 수 있다고 믿는 작품 목록은 그 잠재력을 실현할 가능성이 훨씬 더 작을 것이다. 어떤 사람들은 거의 누구나 아주 적은 비용으로 거의 모든 것의 모음집을 온라인에 게시, 즉 배급할 수 있기 때문에 인터넷이 출판과 배급의 중요성을 감소시킨다고 믿는다. 그러나 개인 웹사이트나 심지어 인기 있는 배급자의 후미진 페이지에 무언가를 게시하는 것은 여러분의 친구들 외에 누군가가 그곳을 방문할 것을 보장하지는 않는다. 아마 운이 좋으면, 여러분이 게시한 클립이 수백만 명이 시청하는 인기 바이럴 비디오가 될 것이다. 그러나 대부분의 경우, 핵심은 많은 사람이 볼 가능성이 높은 위치에 콘텐츠를 배치할 수 있는 힘을 갖는 것이다. 그것은 강력한 배급자의 주목을 받는 것을 의미한다.
'2026학년도 수능연계교재' 카테고리의 다른 글
LESSON 21 어법 순서 위치 문제 (0) | 2025.02.13 |
---|---|
26 수능특강 PDF 수업용 [PART1] LESSON 5 - 14 (0) | 2025.02.12 |
수능특강 14강 어법 / 순서 / 위치 문제 (0) | 2025.02.11 |
수능특강 5강 : 어법.어휘.순서.위치 문제 (0) | 2025.02.10 |
26 수능특강 수업용 [5.6.7. 11-13] (0) | 2025.02.08 |